Grand Teton National Park

9 augustus 2017 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Als we vanuit het Yellowstone National Park naar ons volgende overnachtingsadres reizen komen we al door het Grand Teton Park. Gelukkig hebben we ook een toegangspas voor dit park gekocht, we kunnen dus gelijk doorrijden bij de ingang. We slapen twee dagen in een mountain lodge iets ten westen van het park. Als we aankomen is het al avond. Aangezien het hotel niet in een dorp of stad ligt, maar gewoon langs de highway eten we in het restaurant van het hotel. Roos heeft al gezien dat we hier kunnen paardrijden. Dat staat nog op het lijstje om te doen, dus de dinsdag start met een uurtje paardrijden in het park. Roos rijdt op Sunny en mijn paard heet Chief. Het is nog vroeg als we wegrijden en het is nog best fris buiten. Maar eenmaal op het paard vergeten we dat en genieten van het uitzicht en de rit. Het is voor Roos de eerste keer dat ze op een paard zit, maar ze vindt het gelijk heel erg leuk. We rijden achter de ranger aan en zijn met een groep van 6 ruiters. We gaan omhoog en omlaag door de bossen en heuvels. De ranger rijdt voorop en de groep volgt hem. Sommige paarden nemen onderweg een hap gras, het staat zo hoog dat ze er gemakkelijk bij kunnen. Na een uurtje zijn we weer terug bij de lodge. Peter en Koen staan ons al op te wachten.

We kleden ons om en rijden het park in. Onderweg wordt het steeds donkerder buiten… er komt een fikse regenbui onze kant op. Dat hebben we nog niet eerder meegemaakt. Jammer, want nu kunnen we niet de wandeling bij Jenny Lake gaan doen. We besluiten om naar Jackson Lake te rijden, daar is een visitor center met een restaurant. Het is een hele grote mooie lodge waar je ook kunt overnachten. We drinken koffie in de lobby en hebben vanuit de lobby uitzicht op de bergen van het Teton Park. Koen vindt het net een luchthaven gebouw. Het heeft namelijk hele hoge ramen waardoor je mooi en wijds uitzicht hebt. Als het blijft regenen gaan we over op plan B. We rijden naar het zuiden van het park naar het cowboy stadje Jackson Hole. Onderweg maken we nog wat stops op uitzichtpunten, maar door de regen en laaghangende bewolking zien we niet alle bergen even goed. In Jackson Hole is het al druk met toeristen en begint ook de zon weer te schijnen. Dit is een cowboy stadje waar nog een authentiek centrum is met houten winkels en een houten stoep. Aan het eind van de middag rijden we weer terug naar het Teton Park en eten we bij Colter Bay, een ander visitor center waar een jachthaven ligt. Hopelijk is het woensdag droog dan kunnen we nog naar Jenny Lake.

Woensdag is onze echte laatste dag in Amerika. We ontbijten niet in de mountain lodge, maar in het Grand Teton Park. Bij Jackson Lake (waar we dinsdag ook waren) ontbijten we in het grill restaurant. Het ziet er echt Amerikaans uit, kijk maar naar de foto.

We rijden verder langs de uitzichtpunten van gisteren. Nu zien we de bergen in volle glorie en met de zon erop ziet het er veel mooier uit. We gaan langs Jenny Lake om te kijken of we de wandeling van gisteren nu kunnen doen. Als we eraan komen is het erg druk om te parkeren. Het is ook al later dan gedacht en we moeten nog naar Salt Lake City rijden voor onze laatste overnachting en terugvlucht op donderdag. We zetten Jenny Lake dan maar op het wensenlijstje voor een volgende vakantie… Achteraf blijkt het een wijs besluit, want we zijn pas ’s avonds rond 7 uur in Salt Lake City. In SLC lopen we twee blokken vanaf het hotel en eten we bij de plaatselijke brouwerij Red Rock Brewery. Het is onze laatste maaltijd in Amerika. Morgen gaan we via Dallas en Londen weer terug naar huis. Het was een geweldige reis die we niet snel zullen vergeten. Hier zullen we nog lang over napraten met elkaar.

1. Oma Bep Breugem:
    10 augustus 2017
    Wat een mooie vakantie is deze voor jullie een ware belevenis prachtig en een goede reis naar huis .