Bend (1)

24 juli 2017 - Bend, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag gaan we weer verder met onze roadtrip “ Wie is de Mol”. Eigenlijk gaan we nu pas naar de omgeving die ook in de televisie serie te zien was.

Na een stevig ontbijt in het Prospect Hotel pakken we onze koffers en rijden naar Bend. Het is niet zo ver vandaag, slechts 130 miles. Onderweg hebben we wel zin in koffie, maar er is weinig te vinden langs de route. Opeens ziet Peter vanuit zijn ooghoeken het symbool van Starbucks op een bord langs de weg. Op goed geluk gaan we van de snelweg af en volgen de borden naar Sunriver. Het blijkt een soort centerparks resort te zijn, maar dan wat ruimer opgezet. Dit is blijkbaar hét vakantiepark voor de Amerikanen. Er is een dorp met allerlei winkels, waaronder dus een Starbucks. Na de koffie lopen we een rondje langs de winkeltjes. Er is ook een winkel waar je bergspulllen kunt kopen en informatie kunt krijgen over raften. Dat willen we wel weten. Eenmaal binnen krijgen we een hele berg informatie van de mevrouw. We kunnen in Bend van alles doen. Raften, float the river (met een band op de rivier drijven stroomafwaarts), mountain biken, wandelen bij Mount Bachelor, naar Elk Lake. Kortom we gaan ons hier niet vervelen.

Aangezien we nog te vroeg zijn voor de check in (kan pas vanaf 3 uur ’s middags) besluiten we naar het park te gaan waar we ‘float the river’  kunnen doen. Het is zonnig en warm, dus prima om nat te worden in de rivier. We huren 4 dikke banden om in te liggen en laten ons de rivier af drijven. Het is heel grappig om te doen, je hoeft eigenlijk weinig te doen, de stroming brengt ons waar we zijn moeten. Er zit ook een stroomversnelling in de route. Daar is het wat drukker met de banden. We wachten op onze beurt en drijven door de versnelling. Nu worden wel wat natter. Bij het ‘take out point’ gaan we de rivier weer uit en brengt de bus ons terug naar het begin punt. Aangezien we lekker nat zijn geworden gaan we naar het hotel. Daar kunnen we een warme douche nemen en droge kleding aantrekken. Dit was een goede kennismaking met Bend!

’s Avonds eten we in het ‘ old mill district’. Het is een uitgaans gebied met winkels en restaurant. Er staan nog 3 grote schoorstenen en wat oude fabriekgebouwen die nu omgebouwd zijn tot winkels. Het is blijkbaar een soort industrieel erfgoed. Het ligt aan de rivier waar we vanmiddag in dreven met de banden. Op het terras van Gregs Grill zitten we aan de rivier en zien we de zonsondergang. De lucht wordt rood, roze en oranje, heel erg mooi. Morgen wacht ons een nieuwe dag in Bend. We kijken er nu al naar uit, wat een leuk stadje is dit.