Bend (2)

24 juli 2017 - Bend, Oregon, Verenigde Staten

We ontbijten vandaag aan de rivier met een picknick. We hebben zelf ontbijtspullen gekocht bij de Safeway. Op onze kamer hebben we een grote koelkast, die we goed gevuld hebben.

We gaan naar Mount Bachelor, met de stoeltjeslift omhoog en terug over het pad wandelen. Het is al druk bij de berg, er staan ook mensen die omhoog gaan met hun mountainbike en dan naar beneden gaan op de fiets. Wij doen het wandelend. Het is een mooie tocht met goed uitzicht over de bergen in de omgeving. Halverwege lunchen we op de berg. Heerlijk zo met de zon. Koen en Roos willen glijden in de sneeuw (die er nog best veel ligt). Op een tas van de Safeway glij je heel snel en gemakkelijk naar beneden. Het gaat niet allemaal even recht en we hebben een hoop lol met elkaar. Ik besluit ook een keertje te gaan, maar mijn soepelheid is toch echt een dagje ouder geworden. We lopen weer verder de berg af. Het is enorm stoffig en door de mountain bikers lopen we soms door een wolk stof heen. Als we beneden zijn rijden we nog langs de uitkijkpunten over de rivier. Toeval of niet, maar bij één van de uitkijkpunten liggen raftboten klaar. We kijken even hoe de boten over de watervallen gaan. Dat ziet er cool uit. Koen wil dat wel doen morgen. Roos twijfelt nog of ze het wel aandurft.

Na een douche om al het stof eraf te spoelen gaan we naar het old mill district voor het avondeten. We eten nu bij Level2, alweer buiten op het terras. De spicy curry met quinoa smaakt heerlijk. Morgen hebben we nog 1 dag in Bend.

1. Rens:
    27 juli 2017
    Ha ha soms kan je ook niet meer wat Koen en Roos wel kunnen.
  2. Oma Bep Breugem:
    27 juli 2017
    Weer van die mooie fotos en de fotograaf en de verhalen verteller een dikke 10 .