San Francisco (2)

18 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben, zijn we al vroeg wakker. Tijd voor een echt Amerikaans ontbijt. We lopen een paar blokken verder van ons hotel vandaan en gaan in de rij staan voor Sweet Marple. Het is een heerlijk ontbijt, Peter en ik nemen yoghurt met fruit en granola, Roos neemt lekker pancakes en Koen heeft crêpes. Op de foto kun je Koen's ontbijt zien. Na deze calorieën gaan we lopend naar de halte van de Cable Car. We gaan helemaal mee naar het eindpunt, Fisherman's Warf. Daar aangekomen slenteren we langs de pier met alle cafeetjes, de zeehonden en ook het mooie uitzicht over de baai. We kopen wat fruit en lopen verder naar de Coit Tower. Dit is een uitzichtpunt waarbij we een mooi uitzicht hebben over de stad. Hierna lopen we via de Lombardstreet, met het bekende kronkelstraatje weer terug naar down town.

We nemen de bus naar Union Square, hier zijn alle bekende winkels te vinden. Het is er druk en warm. Voor Koen duiken we even in de winkel van Niketown.. wauw die is groot en mooi (6 verdiepingen alleen maar Nike kleding, schoenen etc.). We nemen weer de lokale bus terug naar ons hotel. Daar aangekomen rustten we wat uit van de indrukken van deze dag.

We besluiten voor het eten niet heel ver te gaan lopen. Omdat we in Japantown zitten zijn er volop restaurants te vinden met sushi, noodles en andere Japanse lekkernijen. We eten bij een lokaal tentje lekkere sushi en een diner box met chicken teriyaki en tempura. Dat is gefrituurde groente, toch nog wat gezonds dus! Na het eten maken we nog een avondwandeling naar het Alamo Square voor de painted ladies. Dat zijn 7 huisjes in verschillende kleuren geverfd. Peter maakt wat foto's ervan en daarna lopen we weer terug.

Morgen wacht ons weer een dag in de stad, we gaan fietsen over de Golden Gate bridge, spannend!