Crater Lake **

23 juli 2017 - Crater Lake National Park, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar Crater Lake. We rijden naar het park en gaan bij het Visitor Center eerst een korte film bekijken. De film vertelt over het ontstaan van het meer ongeveer 7700 jaren geleden. Het geeft een globale indruk van wat we kunnen zien vandaag. We rijden verder naar de Rim Village, soort basiskamp. Hier kunnen we voor het eerst echt het meer zien.

Wow, dat is groot en mooi. We zijn er even stil van. Als je de foto’s bekijkt dan zie je wat we bedoelen.  Het water is echt heel blauw en we zien ook nog sneeuw langs de zijkanten van het meer. We rijden de oostelijke route rondom het meer en stoppen bij diverse uitkijkpunten. Onze eerste wandeling is bij Watchman Peak. Het bordje bij de wandeling staat op ‘ trail closed’, eigenwijs als we zijn gaan we toch gewoon lopen. Helaas kunnen we inderdaad niet de hele route lopen want er ligt nog sneeuw op het pad. We zien niet meer waar we lopen en de sneeuw is verijsd wat het heel glad maakt. Koen probeert nog een beetje verder te lopen, maar het is te gevaarlijk om verder te gaan. Hij glijdt langzaam weer terug tot hij weer op het pad is. Jammer, maar we hebben nog een andere wandeling op het lijstje staan.

De wandeling bij Cleetwood Cove gaat als enige helemaal naar het meer zelf toe. Je kunt daar dan zelfs een duik in het meer nemen. De wandeling gaat steil naar beneden en overbrugt een hoogte van 700 feet (213 meter). Beneden aangekomen liggen er grote keien in het meer waar we op kunnen staan. Sommige mensen springen in het meer, maar het water is erg koud. Verder dan onze voeten komt het niet. Het wordt al best wel warm, dus het is best lekker zo met je voeten in het koude water. Als we de route teruglopen, loopt het zweet over onze rug. We zijn blij dat we weer boven zijn bij de auto.

We hebben nog een stop te gaan, namelijk bij de Pinnacles. Dat zijn een soort stalagmieten die gevormd zijn door de lava. We wandelen het pad om ze goed te kunnen zien en te kunnen fotograferen (peter dan..). Inmiddels is onze water voorraad helemaal op. Met deze temperatuur blijf je wel drinken. We maken het rondje af door net als vanochtend naar het basiskamp te rijden. Daar kunnen we een free refill van water tappen. Het is water uit het Crater Lake zelf. Dat smaakt goed en is lekker koud.

Voor het avondeten maken we een stop bij Anne’s Creek. Op het terras eten de kids een pizza en wij een lekker kippetje. Het zit er weer op voor vandaag. Moe, stoffig en met heel veel mooie indrukken rijden we terug naar ons jaren ’50 hotel. We zullen wel goed slapen vandaag na zo’n dagje buiten. Tot morgen!

1. Oma Bep Breugem:
    24 juli 2017
    Prachtig wat een mooie reis en foto en doe voorzichtig met het lopen kus Oma het is hier nu 9.49 uur
  2. Rens:
    24 juli 2017
    Zo dat ziet er inderdaad prachtig uit dat je ook nog tijd kan vinden om iets te schrijven bij zo veel moois.