Op reis naar Philly

16 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Om 4:45 uur gaat de wekker.. als het lampje van de wekker mij wakker maakt, weet ik gelijk dit is geen gewone werkdag, maar onze eerste vakantiedag. Vandaag gaat de grote (en lange) reis beginnen naar Amerika! Eerst een vlucht naar Philadelphia (Philly voor de us citizens) en dan verder naar San Francisco.

Om 7 uur is Peter eindelijk de auto kwijt. Het is al behoorlijk druk op P3, veel mensen gaan vandaag op vakantie. We nemen de shuttlebus naar de terminal. Al snel vinden we onze gate, 27 van American Airlines. Daar begint onze eerste wachtrij.. rond 8 uur zijn we langs de incheckbalie. Onze koffers zijn we kwijt, nu hebben we alleen nog handbagage.

De volgende stop is de bagagecontrole. Helaas is Peter zijn foto rugzak net te groot voor de snelle rij. We zullen dus moeten aansluiten in de rij. Schoenen uit, alle vloeistoffen in een plastic zakje (extra deo voor onderweg..) en ook de mobiele apparaten moeten apart in de plastic bakken. Mooi systeem heeft Schiphol, de lege plastic bakken gaan onderlangs en de spullen bovenlangs. Een soort snelweg van plastic bakken boven elkaar dus.

Om 9 uur is het tijd voor de eerste kop koffie, daar zijn we wel aan toe! We lopen naar gate D10 voor de volgende stop. Alweer krijgen we vragen over met wie we reizen, waar we naar toe gaan en waar we gaan verblijven in San Francisco. Hierna kunnen we het vliegtuig in en gaan we iets later dan gepland rond 11 uur de lucht in.

4 Films, een lunch, snack, ijsje, pretzels en vele bekers water verder zijn we eindelijk in Philly.  Het voelt helemaal niet als 21.00 uur 's avonds, maar dat is het wel... Of eigenlijk in Nederland is het die tijd. Wij gaan hier voor de tweede keer de middag beleven. Het is half 2 in de middag. Eerst maar in de rij voor de douane .... wordt vervolgd.

1. Oma Bep Breugem:
    17 juli 2017