All you can travel

23 juli 2017 - Bend, Oregon, Verenigde Staten

We zijn nu ruim een week hier in Amerika en er vallen ons wat dingen op kun je wel zeggen. Eigenlijk bedoelen we dat het anders is dan thuis. Ik heb een lijstje gemaakt van de dingen die ons verbazen, opvallen of waar we ons positief over verwonderen.

-       De Union Jack (Amerikaanse vlag) hangt echt overal, vooral waar je hem niet verwacht. Vanavond nog zagen we hem in miniformaat op een skelter met een klein jongetje erin.

-       Amerikanen willen bij hun eten iets te kiezen hebben. Dressing voor bij de salade, koffie soorten, wat wil je op je sandwich, hoe wil je je burger gebakken. Het is bijna voor ieder wat wils. Dat maakt het overigens ook gemakkelijk om iets niet te willen bij het eten. Bijvoorbeeld in plaats van frietjes extra veggies (voor Peter en mij :-))

-       Als je ergens komt vragen ze eerst hoe het met je gaat en hoe je dag is. Pas als jij geantwoord hebt en hen ongeveer hetzelfde hebt gevraagd komen ze to the point. Beleefd zijn is een tweede natuur voor de Amerikanen. Daar kunnen we nog wat van leren.

-       In tegenstelling tot bij ons is hier veel gratis. Water bij het eten, koffie (black regular coffee geen cappuccino) en ook restrooms zijn altijd en overal gratis.

En dan ook nog even over het verkeer. We hebben inmiddels een aantal miles gereden (toen we de auto meenamen stonden er 330 miles op de teller, nu bijna 1300 miles) dus we kunnen wel stellen dat we een beetje ervaring hebben met de Amerikaanse weggebruiker. Ze rijden normaal, rustig en wachten bij het STOP bord netjes hun beurt af. Wat wel vreemd is, zijn de borden langs de weg met de tekst “ Report Drunken Drivers “  met een telefoonnummer eronder. Kun je je voorstellen dat er bij ons langs de snelweg een bordje staat met “wilt u dronken bestuurders aangeven op 0800-8112” ? Nee toch?

We genieten enorm van alle zaken die we zien onderweg en we blijven ons verbazen over de gewoonten van dit volk en het mooie uitgestrekte land.

Stay tuned for more..

1. Atie:
    25 juli 2017
    Wat een mooie foto's, een prachtige omgeving, leuk om jullie reisverhalen te lezen, geniet lekker met elkaar, liefs van ons, Atie.