van Coos Bay naar Prospect

22 juli 2017 - Prospect, Verenigde Staten

Vandaag zijn we van Coos Bay naar Prospect gereisd. Onderweg hebben we geluncht bij de rivier. Het wordt al aardig warm hier in het binnenland. Was het in Coos Bay aan de kust nog 16 graden, de temperatuur stijgt al naar 23 graden. Dat voelt een stuk warmer aan.  Aangekomen in Prospect komen we bij ons hotel, Prospect Inn. Het hotel staat op de lijst met historische hotels in Amerika (of zo iets), het bestaat al jaren en ziet er ook uit of het zo uit de jaren ’50 komt. Voor het hotel is een brede veranda met schommelstoelen en banken met zachte kussens. Het ziet er uitnodigend uit om even op te gaan zitten. De meneer van het hotel legt ons uit wat we allemaal kunnen zien en doen hier. We willen natuurlijk naar Crater Lake, maar dat is pas voor morgen. Vandaag willen we eigenlijk wel gaan zwemmen. Dat kan vlakbij in het Lost Creek meer. We rijden er naar toe en zien het meer al liggen. Er is een soort strandje bij met kiezels en keien. Het water is lekker en verkoelt ons een beetje. De temperatuur is nu al bijna 30 graden. Aangezien het zaterdag is, is het druk met lokale bevolking. Die nemen hele party tenten mee en koelboxen met bier en vlees. Er staan bbq's op het grasveld om te gebruiken, dat is nog eens handig.

Wij eten in het hotel, want in het dorpje is verder niet veel te vinden. Een tankstation, een kleine supermarkt en dat was het dan wel. Het is echt terug in de tijd, kijk maar op de foto’s dan zie je het wel.

Het eten is heerlijk hier. Koen neemt de prime rib, de kleine versie dan wel. Hij eet hem bijna helemaal op, tot groot plezier van onze waitress. Koen spreekt al aardig Engels en dat vinden ze hier wel grappig. Ze vragen aan hem waar hij zo goed Engels geleerd heeft. Hij legt uit dat hij tweetalig onderwijs volgt en zodoende veel Engels spreekt op school. Dat is anders dan hier blijkbaar waar op highschool alleen Engels gegeven wordt als taal.

Morgen gaan we Crater Lake verkennen. We nemen met elkaar de route door, we kunnen veel zien en ook wandelen naar uitkijkpunten. De wekker staat al vroeg, dan hebben we de hele dag.