Fietsend over de Golden Gate Bridge

18 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag huren we fietsen 'to bike the bridge' . Roos heeft een ontbijtrestaurant uitgezocht, het heet (hoe toepasselijk) ' eight am' . Wederom hebben we een lekker ontbijt, nu met verse jus erbij. Dat smaakt ons goed. We lopen naar de fietsverhuur en de mevrouw kent ons nog van gisteren. Met een korting van 5 euro per fiets huren we  voor de hele dag een fiets! Op de foto's kun je onze fietsen zien. We krijgen de route mee en ze geeft ook nog aan waar we kunnen stoppen voor een foto. Het idee is dat we de Golden Gate brug op fietsen en aan de overkant in Sausolito de ferry weer terug nemen naar de stad.

Dat het een populaire bezigheid is voor toeristen blijkt wel als we de brug over fietsen, het is druk en we moeten goed uitkijken. Maar als echte doorgewinterde Hollandse fietsers komen we zonder vallen aan de overkant van de brug. Het is een mooie tocht met veel wind en mooi uitzicht over de baai. Kijk maar naar onze foto's, dan zie je wat wij gezien hebben. Onderweg hebben we een korte stop gemaakt bij de Safeway voor lekkere sandwiches. Die kunnen ze wel maken hier in de USA. Met sla, tomaten, komkommer, mayo en lekkere dikke plakken turkey hebben we gelijk een goede lunch voor onderweg. In Sausolito eten we aan de haven onze sandwiches. Een verdwaalde zeehond houdt ons gezelschap, alhoewel Koen eerst niet gelooft dat het echt een zeehond is. Gelukkig hebben we de lens van Peter om het tegendeel te bewijzen.

We fietsen verder naar de ferry en nemen de fiets mee op de pont. In een klein half uurtje zijn we weer terug in San Francisco bij Pier 1. Nu is het nog een klein stukje fietsen naar de fietsverhuur. De fietsen hebben we weer ingeleverd en met de bus gaan we terug naar het hotel. Op tripadvisor zoeken we onze avondbestemming op..

1. Oma Bep Breugem:
    19 juli 2017
    Hallo allemaal wat een leuke fotos van jullie en op sommige plaatsen ben ik ook geweest zoals Alcatraz lombardstreet/ painted ladies/cablecar /goldengate bridge we waren hier met T Leny en O Wim .Hier gaat het goed mooi weer maar vanavond regen en onweer gisteren op de fiets naar Bergschenhoek voor gezicht 24km ging heel goed jullie eenkus en veel plezier doei Oma